Termín jsem vyhlásil asi dva měsíce dopředu, to se počasí nedá odhadnout. Pro jistotu jsem vybral dvě trasy, jednu pro krásné podzimní počasí s vyhlídkami a velkým kopcem a druhou, které řekněme, nebyla tak atraktivní.
Týden před akcí ukazovala aplikace na víkend relativně dobré počasí, skoro polojasno. Muselo padnou rozhodnutí. Jede se první varianta.
A jako by to svět okolo vycítil, od této chvíle se předpověď jen zhoršovala.
Sobotní ráno, bohužel, zázrak nepřineslo. Bylo hnusně mlhavo. Hustá mlha přecházela v silné mrholení. Přesto vše jsme na Ještěd vyběhli a k tomu jsme přidali dalších pár kilometrů a výškových metrů.
Start v 9:09
Je druhého listopadu 9:09, mám rozmluvu o trase a organizaci, za dvě minuty vyrážíme do kopce, vstříc nádherné stavbě podle návrhu architekta Karla Hubáčka.
Druhým naším dnešním cílem je další unikátní stavba, která tentokrát neční do výšky, i když tedy trochu ano, na výšku má asi 30 metrů, ale úctyhodná je hlavně její délka 230 metrů a jejích 14 oblouků.
Oblouků je stejně jako čítá skupina běžců, která dorazila na výběh, který jsem si dovolil uspořádat v okolí Ještědu. Ano, byla to ode mě pěkná troufalost, ale co už, že?
Pro běžecké kamarády jsem připravil dvaceti kilometrovou trasu se dvěma hlavními cíli a několika menšími cíli, které vše měli doplnit. Bohužel, počasí bylo trochu proti.
Hlavní cíle byly Ještěd a železniční viaduk v Novině v Kryštofově údolí. Z vedlejších cílů jsme dali skalní útvar Kamenná vrata.
Přes to mlhavé počasí se akce dost povedla, jsem za to velmi rád.
Kamenná vrata
Skalní útvar, který byl dříve nazýván také jako Brána, díky charakteristickému skalnímu oknu, které vznikl mrazovým zvětráváním. Skála má rozměry přibližně 16x8x3 metrů a je tvořena křemencem.
Video
Jak vše probíhalo se můžete podívat ve videu:
Inspirujte se. Trasu tohoto běhu si můžete stáhnout z mapy.cz
Ještěd
Datum otevření: | 9. července 1973 |
Výška: | 94 m |
Architekt: | Karel Hubáček, SIAL, Otakar Binar |
Památkový status: | národní kulturní památka, předběžná památka Světového dědictví UNESCO |
zdroj: wikipedia
Novinský viadukt
Železniční viadukt byl u obce Novina na trati z Liberce do České Lípy postaven v letech 1898 – 1900. Kamenný viadukt má 14 oblouků, je dlouhý 230 metrů a je vysoký přibližně 29 metrů.